Friday, June 26, 2009

Saya SAYANG AirAsia

Title tu dah dapat membayangkan perasaan dan kondisi saya sekarang ini bukan? Ini semua berkaitan dengan my trip to Jakarta - Bandung October nanti. (sambil senyum2 sipu) Al-kisahnya begini, by the time saya decided nak bertunang ni, jiwa dah tak keruan la nak gi shop kat Bandung. kan all the french lace kat sana murah, then kad kawin and bagai. saya yg tergedik2 ni pun paksa la itu incik hafiz beli tiket and pergi ngn teman2. Done! sebab nak tiket murah (so, leh shop byk sket nnt), the only date yg meet our budget is in Oct. Time tu, october pun october la. memang la agak lambat nak gi as the wedding in january kan, tp nak buat cmne, end of aug pose, sept nak raya...then end of sept tu Nashriq (kazen incik hafiz) kawen plak. then 1st week Oct Incik Hafiz ada exam then 2nd week baru leh gi. Tapi disebabkan keinginan utk pergi ke Bandung ni membara2 mcm obor sukan olimpik, saya rasa Oct tu mcm lame la sangat3...(mmg lama pun!) And tup..tupp..last week airasia send emel inform yg flight kteorg on Oct tu time dia di re-schedule. abes la sepjng lunch hour aritu saya membebel tak puas ati.. pung pang pung pang marahkan airasia. mestila marah, flight pukul 9malam sesekati je tukar siang pukul 9pagi. dah tu kompom2 la kene amik cuti aritu. kalau malam kan still leh keje lagi siang tu kan. hukhukhuk... and then arini baca2 la web airasia tu. niat dihati nak change flight from Oct to Aug. Nak pergi cepat sket. reason : 1) Mana la tau pergi sana ada berkenan baju wedding kt sana n nk tempah kat sana kan. at least ada masa nak dtg in Oct to collect balik baju tu 2) Lepas raya sure brng dh tak byk kat bandung. tak best dh la tu 3) Tak tertahan2 nak nyopping nih!!! Ark! impian musnah berkecai bila change flight kene additional cost RM300. byk tu... leh cover 2mlm hotel tuh. ish..skip! hampir patah ati kejap. sobsobsob... then baca punya baca kat web dia tuh, ternampak la pasal refund duit kalau ada changes in flight bla..bla..bla.. rasa2nya macam layan je nak mintak refund. sebab utama : Airasia tukar masa penerbangan saya! (alasan je tu, takde la efek mana pun). bila dah refund, nnt boleh la grab August pnye flight. tambah sket pun tak pe la. asal leh gi awal. dah tak tertahan ni. tepon la itu pejbat airasia. gler lame gak menunggu nak di entertain. lebih la 8mins. nasib la bro tu baek. and super gud news? - any flight yg di tukar masa lebih dr 3jam dari masa asal, customer leh tukar flight ke any flight within 3mths dr tarikh tiket di beli. 3mnths earlier or lagi lmbt with NO ADDITIONAL CHARGE! mungkin ramai dah tau kot, tapi saya yg jakun ni baru tau. tu yg sgt syg kat Airasia tetibe nih. so, saya akan tukar flight ke August walaupun tiket flight time tu lebih mhl dr tiket flight yg saya beli.. huahuahua... seronoooookkkkkkkk!!!

0 comments:

 

Template Design By:
SkinCorner