Wednesday, January 11, 2012

relief as i'm back to myself! yeayyyy....

Lama tak menjengah.


Sorry, been busy. Drowned with workloads kat ofis and as well as helping out mama with my bro wedding prep.

Errr.i rindu sangat zaman wedding prep ni semua. Luckily I got abang yg nak kawen and being a guy, he really tak kisah on our plan *as long as tak menyusahkan dia*. but being adik yg suka menyebokkan diri, his wedding is consider macam part of my responsibility as well. Mama akan turn to me to ask for opinion and I’ve myself pun yang plan most of the wedding things.

I’m back to myself. So much like me now. No more all day sickness. But that doesn’t mean no-more-so-called-emergency-throw-out. The throw out is here and there. Tapi sangat jarang. Macam sekali seminggu or hari perlu mengada-ngada bila suami ada. Ahhaahhaha.. but yeah, I can stay back in office up to 8pm. I’m more energetic now. But food? I’m still fussy. I hardly makan nasik. Serious ni. I’m easily turn off kalau tengok nasi putih berlauk. Tekak hanya boleh terima nasi goreng sahaja. And nasi lemak still a big no-no. its not that I cant tahan the bau. I can makan the whole pinggan, but the aftermath? Adalah super scary. Ko nak tengok I muntah satu beg pestik besar, dipersilakan. But other than that? My appetite is back on track. We had blessed jalan-jalan cari makan in Melaka the other weekend. Being an awesome husband, haruslah keinginan bini dipenuhi. Ko mampu menolak kehendak ibu mengandung yang nak makan pun mood boleh swing? We had red chilli crab, sotong, udang, ikan bakar, otak-otak and the list goes on. Lepas tu, time mengukur jonker walk, both my hand swollen macam tangan emak gajah. Giler bengkak sampai nak bengkok jari tak boleh. Tak cakap lagi pasal kegatalannya. Well yes, I had this seafood allergy bugging me since I was small. Tapi ada I kisah? Laki punya la rungsing kan. He asked whether need to go to clinic, Whether we should stop strolling kat jonker walk and just head back to our hotel. Well, ko ingat I senang2 nak balik? I don’t care about the itchiness. I baru dapat kekuatan tubuh badan semula dan bernafsu nak merayap sana sini. Not as easy as that la kan. And yes, I Berjaya menawaf jonker walk untuk ke sekian kalinya. The swollen and itchy hand telah kembali pulih the next morning.

My shopping adrenaline is kicking back. Wahhh..not a good sign. For the past 2weeks ive bought myself 2 dress, 2 maternity pants and 2 prego blouse. Errrr… ingatkan time awal peknen nafsu tak suka shopping tu bersifat kekal. Ahhahahaha.. nasib jugak maternity pants adalah super sucks. Else maybe Ive bought more than what I need. Seriously I didn’t get it. Ntah pape ntah pesen maternity pants ni, material pun so-so lepas tu harga ridiculously expensive. I knew there is gap maternity jeans and few other brands, tapi kat mesia mane nak carik?and I had issue to find dress which suit my height and size. Well, to suit my height tu ada la jumpa, tapi plus the belly and since I tak la beli dress yg nak pakai sekarang je kan, another few more month to go to kena la consider jugak, which end up I think the dress will turn out funny by the time I nak pop-out nanti. Singkat kat depan. Blerghhh!

I’ve conquered 2/3 of our bed now. I need 5 pillows to make’s me comfortable to sleep. During weekdays adalah tidak mengapa, tetapi bila suami pulang? Kesian incik suami hanya mempunyai sedikit ruangan kecil. And I think I did turn out our bed macam kubu perang ada jugak. With pillows as the kubu. I plan to get one of those full body maternity pillows. Errr.. RM300 for a pillow. Hope the investment is worth it. Or at least kalau I pakai dari sekarang, I dapat pakai lebih lama compare kalau I beli nanti-nanti kan?
.
.
.
.

Hubster just came back from another business trip at Singapore last night.

Me : sayang belikan I apa?

*giler..bini tak tau malu.*

Hubster : I belikan you something. Surpriseeee…


Me : you belikan I ape? Bagitau la..bagitau la

*Nampak sangat bini ko tak penyabar kan?*

Hubster : mane bleh bagitau. Kata surprise. Weekend ni I bagi la.

Me : ala.. bagitau je la. I tak suka surprise2 ni. U belikan I cookies bengawan solo ek?


Hubster : ala..kan nama surprise. Kena la tunggu. Cookies tak belikan.

Me : mahal ke murah surprise tu?


Hubster : ahahhaha… *dalam hati mesti dah ngutuk bini kan?*

Ahhahahaha..fine! I sangat jujur. Ko mampu Tanya laki ko surprise tu mahal ke murah? But surprise is something should be worth waiting for. Kalau benda best nak la I menunggu. Tapi kalau so-so adalah kuciwa nanti. Errr.. adekah henbeg idaman?



 

0 comments:

 

Template Design By:
SkinCorner