Monday, September 7, 2009

i'm using my lunch time to blog. and yes, i'm not fasting today. bukan purposely ok. sebab itu incik peot dtg tanpa dijangka. and dengan selambenye harini i'm having nestum for my breakfast. and was thinking about kfc for my lunch. helll!! it was too much la plak nak kfc for lunch. so, i'm having maggi in my mug je arini. (takut kena sambar petir kalau gi KFC. tuhan maarh!) tak kisah nak mkn kt dept nih. i'm the last malay exist in this dept. so, nobody cares kalau saya mkn ponk... hikhikhik... burppp.... time2 critical mcm ni, maggi pun enak dong. and another monday blues. tapi tak sempat blues lama sgt since kerja melambak2. nak chat dgn incik tunang pun saya reply slow. and another good thing being busy is that : SAYA DAH KURANG SHOPPING ONLINE! yeaaa.... dh berjanji dgn incik tunang nk ban online web. ini adalah perkara yang HARUS saya lakukan since the wedding is less than 6mnths. and i need to save every single cents. and guess what incik tunang ckp? "takpe la,bukan salu pun dah beli. kadang2 je kan" refering to my online shopping habit. wahhh...dorongan yg di berikan seperti ini haruslah saya stop atau teruskan aje my shopping habit ini? ke dia bgtau dlm version menyindir? (which i 100% sure tak kot). went to my future in laws house last friday. bukak posa kat sana. then nite time angkut my bakal adik2 ipar seramai 3 org itu ke Jam Besar. Jam besar ni kira bazar raya mcm kat Jln TAR,KL la. with lots and lots baju raya, sampin, tudung and what so ever. bakal adik ipar nak survey bju raya. tak beli lagi katanye... wah!! 1st time rasa jd kakak. gulp! gembira n nervous. yeah!! tak pernah jadi kakak la katekan. nasib bakal adik2 ipar ku ni dh besar. paling kecik pun dh form 1. phew... and went to incik tunang grandpa (dipanggil as Wan) house on saturday for berbuka. wahhh!! love his grandpa so much. sgt la ramah tamah ->mcm saya la konon siap suruh incik tunang pergi beli rojak buah yg sgt famous seantero sg.petani tu for me. sgt sedap rojak buah itu. but its only available time bulan posa. nape la ek dia just jual time bulan pose. time bulan tak pose dieorg kaya kot. and tak tahan sekali, grandpa sanggup tunjukkan saya pokok rambutan yg keliling umah tu walaupun hari dah malam. saya mana la nampak pun. "tau tak pokok apa tu?" gulp! killer question. soalan lagi susah dr soalan SPM. i'm zero bout pokok2 ni. tak pernah tau pun. wonder mcm mana org tau tu pokok ape base on daun. and i was purak-purak tak nampak. saya : "mane wan, tak nampak la...gelap". wan : "tu ha...yg kat situ..tu pokok durian". eheheh..mesti wan tu kate dlm hati, aku yg tua ni leh nampak, takkan dia yg muda tak nampak plak. mesti wan musykil ngn saya. and today, one of my MPP's fren call me up. suruh apply for the Cikgu Fizik position offered by MARA. mcm mana incik kimi ni tau i was looking for another job? semenjak dua menjak nak kawen ni, saya amatla do a lot of thinking. about career and so on... with my working schedule sekarang ni, i'm afraid that i might fail to be a good wife. takut tak terpikul je tanggungjawab yg satu tu. most of the time incik tunang akan pulang bekerja lebih awal then me. i was looking for more flexible job. mcm keje gomen yg leh pergi n balik sharp 8 to 5pm. life without career to be impressed about but at least i'm working rite? at least ada duit nk pampering myself tanpa perlu merabakkan poket duit sang suami. at least i still have money nak bg kat bonda saban bulan. at least i still have money to pay my beloved Bumble bee aka Myvi yg tak seberapa tu. yes, berita sgt gumbira. will fill up the application hopefully being a teacher is not such a nightmare. at least not such a nightmare seperti perkabaran puan bos minggu lepas. oh! perkabaran sedih (tapi happy bg beliau) yg menyentap jantung and buat tidur tak lena. Effective Oct 1st, i have new job scope to be incharge with. damn! hell! ini bermaksud : i need to stay back a lil longer setiap hari. but in positive manner, saya anggap : puan bos dah percaya pada capability saya. i loves my job to the max. this is my passion. i always dream to be "this" when i was young. nak jd engineer la konon time kecik2 dlu bgtau mama. yes, mungkin setelah keje gomen gaji tidaklah sebanyak yg saya dapat sekarang. bonus juga tidak la se-lumayan kini. oh...and remember itu quarter bonos? mungkin di kala zai dan yani bergumbira dengan quarter bonus, saya hanya boleh gembira dgn duit gaji setiap bulan yg tak seberapa. but at least.... at least saya boleh pulang awal dari sang suami. at least saya boleh prepare dinner. or mungkin ada masa naik main dgn anak kalau ada anak nanti kan? and at least rezeki itu halal. and lebih pahala sebab mendidik anak org walaupun ada kalanya saya sering hilang sabar dgn kaum yg lebih muda ini. and yes nady, this is the wristlet yg saya beli. tidaklah begitu cantik. but cukup la sebagai pelengkap. mine one in brown. Have a blessed ramadhan everyone!

6 comments:

L3N said... [Reply to comment]

Entri ini berbaur racist. Saya berasa tersindir ahhahaha...
1.Korg dpt quarter Bonus????waaahh sakan beraya ye...
2.Aku rasa la kan rilek sket kot kalo jadik cigu bab keja separuh hari jek.x kira lagik cuti2 perayaan yg wujud kat malaysia nih.
3.Kalo ko jdk cikgu kan aimi,sure rmi murid2 ska kat ko bab aku dlu ska cikgu2 terlebih ramah nih.selesa. KO jgn jadik cm mami yg jmp kt KL central ari tuh sudah...

Gud luck kt ko!!!!!

.:Mrs Hafiz:. said... [Reply to comment]

len,

1) quarter bonos akan dpt kembali setelah ujung thn ni ->bos aku kate la..kalau dia tipu tu kire kite semua tertipu. tp ko dpt bonos dr bos terchenta ko gak kan?

2) aku pun ase rileks sket jd cikgu. tu termasuk cuti peristiwa yg sekolah sengaja buat time hari lepas sukan. cuti lagi aku kan...

3) aku tkut anak murid lebih suke dgr aku cter psl shopping dr matapelajaran yg aku ajar. waa...aku teringat al-kisah dgn mami kt kl sentral tu. fuyooo..aku leh kalah ngn mami tu. giler terer die cakap. smpi aku tak sempat nk tarik napas.

len, rindu ko..now aku takde teman nak balik raya. last year balik raya ngn ko. sempat nyanyi n hoget2 dlm kete. waaaaaaaaaa..
meh ar kembali bekerja disini

nady said... [Reply to comment]

kacak wristlet itu. cia aku nak rona itam ya lok bakal cikgu. makseh cikgu.

.:Mrs Hafiz:. said... [Reply to comment]

nady : wah...aku dh berangan jd cikgu mrsm kinek tok. haruslah sik pat student mcm kita dolok. once aku dpt wristlet ya aku nangga for real kacak sik. if yes, kelak ku kumpul duit kei belikan kau. eheheheh... jd tek pi dubai?

nady said... [Reply to comment]

jadi. 4th sampei 9th feb. tpaksa aku eskep kelas seminggu terus g wedding kau. ganti rugi pls!

.:Mrs Hafiz:. said... [Reply to comment]

nady : ganti rugi berupa kasih sayang aku terhadap kau!

 

Template Design By:
SkinCorner