Tuesday, July 28, 2009

airasia lagi...

Airasia really killing me. fuh!! ase nak cekik2 je. even though i'm a big fan of airasia tp disaat ini saya sangat2 marah!! marah membuak2. begini al-kisahnye; Airtu 1st time beli tiket kteorg amik luggage standrd yg kne byr rm5 je. means leh bwk 15kg. after ku pikir2 ase mcm x cukup la plak ini 15kg. so cadangnye nk amik 20kg. kire nak supersize kan baggage itu. then ble check2 kat system tgk2 takde pun payment utk rm5. though its just rm5 tp sgt2 marah sbb it suppose to be there. base on 1st itineray record, mmg ada. but after we change the flight bnde tu dh takde. what if time kiteorg dh kat airport baru notice this? tak ke naya. then cmne nk supersize beg klu yg stndrd pun tak byr kan? so, kne membazir lg additional rm5? so, dgn langkah yg rasa sangat bijak, saya call up airasia. and the best part about call airasia, call system dia sgt tak user friendly. u have to try every single button nak dptkn line kepada operator dia. here is the tips : -> after pilih bahasa, click button (2) Maklumat penempahan. -> then button (1) penukaran penempahan -> then button (0) utk bercakap dgn telefonis. Percaya atau tidak percubaan incik tunang tidak berjaya utk sampai ke telefonis sebab tak jumpe button yg leh tekan utk ckp ngn telefonis. after few trial baru lah saya berjaya. hikhikhik... then, dh click utk berckp dgn telefonis, saya tunggu more than 20mins. tapi tak de gak org jawab. asyik2, "maaf, talian kami masih sibuk, cuba sebentar lagi atau tunggu di talian".. mak datuk, lebih 7kali saya call since yesteday. tapi tak berjaya pun nak ckp ngn telefonis. i wonder what happen dekat telifonis dieorg? kne berhenti keje ke semua org? sigh..... byngkn klu korng tepon pkii hndphone korng ke KL and kne tunggu each phone call more than 30mins to be entertain? itu pun kalau dpt reach telefonis. kalau tak dpt reach mcm saya and u need to call over n over smpi fed up? its just rm5 matter. so boleh la saya kata, takpe la, byr je la additional rm5 tu. mls dh nak kecoh. what if we need it something urgent or something big? lets say, kte dh byr then tak appear? then kte call telefonis and tak dpt2 nak reach dieorg? tak ke mau sakit jantung? aiyak, saya tau la saya byr mure. jgn la buat begini.....sobsobsob... ok, since i'm going time H1N1 tgh menggila merebak ke seantero dunia, saya telah amik langkah berjaga2. i bought the hand sanitizer. fuh, we will be germs freak nnt. setiap bpe saat akan sanitize tgn. or mungkin setiap kali lps byr brngan yg dibeli /bersentuhan scr rasmi atau tak rasmi. and yesterday drop an email kepada incik manager, business conduct di tingkat atas. bgtau pasal nak gi overseas. ni reuirement oleh pihak kilang kpd semua staff yg akan melancong. kne buat declaration and monitor our temp every few hrs lps balik nnt. so, incik manager business conduct memberikan tips langkah2 berjaga2 yg kne diambil. and remind about the face mask and suruh saya pergi amik kat our inhouse clinic. since saya yg konon2 lebih eficient telah membeli high end punye face mask. high end la konon. ni face mask N95 asenye face mask plng elok kot. takkan berpeluh and tak rimas di pakai. satu dlm rm6.00. and beli 4. memandangkan itu incik manager suruh amik dkt clinic, saya pun pergi la clinic nak amik lagi konon. dlm hati, msti clinic bagi face mask yg mure. yg 3 ply tu. yg panas and lemas nak pki tu. takpe, sje je simpan. at least clinic tau saya amik dh face mask. perghhh..rupa2nya clinic bg face mask N95 for free. wahhh...ruginye duit saya.. rm24 tuh. so, rembat je lg 4 dr clinic. now we had 8 face mask!!! adakah saya patut jual je face mask tu. i noe i wont use that much pun. tapi sje je jd tamak. Surat cinta dari bonda dh smpi. tak pernah pun bonda hantar surat. tapi kali ni lain. kali ni berbeza. bonda hantar surat. surat ape? surat aka wishlist bonda yg dipesan utk di beli di Jkt/Bdo. aiyh!! ini mcm pnye wishlist asenye kne supersize baggage ke lebih besar la ni. And yup2, perhatian kpd sekalian alam. dgn cadangan dan usulan bonda bagi tidak menyinggungkan hati mana2 pihak, rakan taulan atau musuh (jika ada), dgn secara rasminye, saya ingin mengumumkan pengapit for the wedding saya nanti adalah sepupu saya bersama pasangannya, Fuad & Alia. so, klu spe yg gi engagement saya tau la spe alia n fuad ni. fuh, akhirnye dpt jugak finalize spe. klu tak mau pening pale ni.

0 comments:

 

Template Design By:
SkinCorner