Wednesday, June 10, 2009

gender : Lelaki

mengeluh juga dengan attitude gender yg satu ini. LELAKI pada generalnya. bukan spesifik kepada teman hidup saya, bapa, abg atau mana2 lelaki yg saya kenali. few days back saya bergayut dgn one of my bestie time uni. we are roomate back then and we shared lots of thing together. biarla saya describe dia sbg cik A. Cik A mengeluh panjang mengenang nsb diri. cinta hati yg telah sekian lama dipuja2 tak seperti dulu lagi. bingung juga bila memikirkan. apa sebenarnya la yg di cari oleh insan bergender lelaki ini? cinta? kasih sayang?peluk cium? kalau la perasaan cinta & kasih syg ni boleh di measure dgn power meter, rasanya mahu je meletup power meter tu. exceeding the limit. kalau la kasih syg n perasaan cinta tu boleh di tadah mcm air hujan, mahu melimpah ruah baldi n gayong2 yg ada kat muka bumi ni. Pernah sekali my Incik Hafiz mempertikaikan perasaan saya. ok, ayat mempertikaikan tu agak keterlaluan. its more like mempersoalkan kot. saya sangat2 pissed off. hanya tuhan je tahu how much i love this guy. sigh... thats the special thing about love. something yg tak nampak, but you know it was there. adakah kasih dan sayang berubah sebab kurangnya perasaan as time passes by? sangat busyet bukan? cepat betul hati manusia ni berubah. andai kata satu hari nanti saya dah tak macam saya sekarang ni, adakah incik hafiz saya juga akan berubah hati? lelaki adalah gender yg super unik. doesnt matter how much we tried to please them tapi tak pernah cukup. same goes to women gak kot. we never had enough lippie even though we already bought all the 30shades. we always want to treat our guy super special but always the other way round when it comes to our turn. if something to celebrate usually we think ahead like months before. i think benda ni naturally almost in every women. my sis pernah bought pressie for her hubby like 1/2year before his bday. my bestie ilmi pun mcm tu. beli lebih awal in order to make sure he will get the right thing on the right time. Dr pandangan mata kasar saya, Cik A byk berkorban utk bf dia, but how could this mr.-so-right main kayu lapan belakang dia? aiyooo.. saya sangat marah ok. Nasihat saya pada Cik A : Pls my dear darl, tinggalkan je this guy. not worth it at all. kalau pertama kali dia buat mcm tu, saya boleh consider utk dimaafkan. tapi ni? dah lebih 8 kali ok. sesuatu yg sgt tidak boleh dimaafkan. ini baru bercinta, dah kawin esok lusa? ok, mungkin nasihat saya agak keterlaluan, tapi thats the fact. sampai bila lagi nak bersabar dgn his attitude right? p/s: yes!! my lipglazen violet convertible eye color dh dpt. muaaaahhhxxxx

0 comments:

 

Template Design By:
SkinCorner