Thursday, October 1, 2009
cik make - up -artist
i need a CPR.
and 1tan metric of sugar.
i'm in the worst condition this morning. hampir nak pengsan. obviously sebab my low blood pressure di pagi hari.
gila! drama queen sungguh.
ni yang nak marah diri sendiri ni.
stupid me!!
both me and my MUA (make-up-artist) is emailing each other for the past few weeks.
i'm more than happy when i found that my cik MUA is still available on both 13&14 feb.
ok, happy as always.
and i suppose to bank in the deposit to her last week.
stupid me. suka kerja tangguh2. and the worst part is?
she is no longer available on that date bila i call dia this morning!!!
i'm in helll....
oh tidakkkkk!!!!
theoretically, she still available. sebab budak yg nak dia on that date pun belum byr depo.
but heck! she kesian that lady sebab that lady call dia tanya bank acc this morning.
but i'm going to take both nikah n reception with her. but that anonynomous lady hanya amik satu je!
so, cik MUA kita rasa serba salah. cik MUA memang baik. sore lemah lembut.
saya paham condition dia.
but sape nak memahami condition saya?
ok, i hate this. i almost down to cry.
tipu la sangat. memang dah nangis pun.
text incik tunang bgtau perihal MUA no more available.
incik tunang : cari MUA lain.
aarr?? u nak tambah $$$ ke kalau gi MUA lain? just this MUA je can meet my budget. yg lain tu cam over mahal la plak. dh la accessories lagi nak kne rent.
tak leh jadi, text cik MUA, cakap nak gak kat dia...
teet..teett...cik MUA reply.
Cik MUA kate kalau dia tak dapat depo dr budak tu this afternoon dia akan bgtau saya n suruh saya bank in.
ok, chance masih ada.
kesian cik MUA saya buat dlm condition mcm ni.
i think i'm a bit slefish sebab push cik MUA.
eventhough chances is 50-50 tapi still meletakkan harapan yg tinggi pada cik MUA.
cik another bride, pls jgn byr depo itu. ->evil grin!
moral of the story : jgn tangguh2 bayar depo!
ok...ok..nak kembali mengaharp cik MUA available.
p/s: Kerja kembali menggunung. its already 1st of oct. so, i'm in charge to another job scope as well. kerja bertambah la jawapnye. tomorrow ade presentation tangkap maut punya. kena present my commodity strartegy for 09/10. gila..harus apakah saya nak goreng?
time belaja bab goreng2 ni macam makanan harian dah...tapi time kerja, goreng sampai hangus pun tak menjadi.
p p/s: my department buat opening. pls refer kat jobstreet, sape nak jadi teman sekerja ku digalakkan join. sian saya tak de rakan sekerja melayu!
Labels:
my life,
random,
wedding preparation
Tuesday, September 29, 2009
pic during raya n wedding....
i should start to post my raya pic.
tapi tooooo lazy to transfer all the pic from hp.
i only have pic during wedding kazen incik tunang and some old pics taken during puasa.
ini pun lepas incik tunang transfer.
file saiz memang besar giler.
huh..
mau berpeluh nak upload.
resize kan gamba! tapi dah tak feel.
sharpness pic dh tak nampak.
1) Pic taken during visiting rumah kelahiran p.ramlee@penang island.
motif : nak survey place for our pre-wed shoot nanti in Oct.
Gambar diambil oleh un-professional photographer yakni incik tunang bersama dslr yg sepatutnye merupakan barang hantaran.
waaaa....dslr ini telah di test drive byk kali. so maybe we need to switch to brng lain kan incik tunang sbg ganti kat hantaran nanti?
editing pic bukan menggunakan peralatan komuter yg canggih ye. saya tak pandai pakai! jadi just edit directky from dslr itu.
2) Pic taken during Nash wedding. ini umah mak ngah incik tunang ye. kire wedding kat side lelaki. pic wedding kat side pompuan bile ade mase or mood nanti baru saya upload.
Ops! ini bukan pengantinnye. pic taken during bertandang ke rumah wedding side pompuan.
as i mentioned, baju yg dipakai itu adalah pengganti kpd baju yg amoi tailor saya yg telah tersalah jahit. sobsobsob...
Pic taken with incik tunang family.
pelamin ni chantekkk gak! (mak ngah tak nak spon cmni utk kita ke yang?)
p/s: will be busy for the whole week. its our year end closing! gler tak cukup tangan dan kaki saya nak buat kerja....
Labels:
kenduri-kendara,
my life,
random
Friday, September 25, 2009
shocking news of the day.
attention to all.
i gained 3.5kg over the raya.
gila la saya ni.
huh...
the wedding is less than 5months now.
weight issue again.
alamak... need super duper fast action now.
patut la time raye semua org tegur badan ini yg membulat.
blame on my incik tunang~~~!!
still in raya mood.
my sleepyhead still think that i need more rest n sleep.
for the last two days, i've attend nash wedding.
Nash is incik tunang cousin cum ex-housemate cum my friend too!
congrats nash!!
will post up the pic later.
so, tugas saya during the wedding (kat rumah nash) is memberikan door gift.
wahhh...
sure la saya tergedik-gedik dengan kasut 3inch itu sepanjang hari ke hulur ke hilir memberikan door gift.
rasa macam jelitawan berjalan di atas walkway di bawah khemah arabian di terik tengahari.
i felt i'm getting darker.
panas wooo semalam.
dh la berbaju kurung sopan gitu..
and i almost sparined my ankle few times sebab terpelecok. pki 3inch berfiri berjam2. mau tak putus ase urat kaki ini.
then after the wedding time maghribun itu.
saya, selaku bakal menantu harapan keluarga, telah membanting tulang membantu bakal ibu mertua dan mak su incik tunang utk clear up the dapur.
bab-bab clear kan dapur lepas majlis merupakan nightmare kepada semua makhluk alam selepas kenduri.
gler dhasyat.
even all the food by caterer tapi yg makanan lebih2 tu, kena gak la di handle kan?
harus lah hampir menitik air mata tengok makanan yg melimpah ruah nak di settlekan.
tapi mengenangkan kami kekurangan kaitangan, saya terus aje la menyinsing baju i yg cantik ala-ala artis tu utk membantu.
dalam hati "kalau mama tengok sure nangis golek".
kalau mama yg suruh buat kat umah sure la saya hanya buat sket2 je. saya kan anak bongsu yg pemalas. tu la gemuk tu.
but last saya la menantu harapan ->konon la kan...
saya pack all the leftover foods.
saya yang membasuh pinggang (takde la banyak sangat)
saya yang membantu memanaskan lauk pauk.
ya....
saya telah diebrikan pingat pekerja cemerlang oleh mak ngah.
ahahha.pingat la konon.nope..not pingat.
but more like compliment.
mak ngah : (while talking to pak ngah in front of me time nak balik) Kesian aimi. dia yang tolong buat kerja kat dapur tu.
pak ngah : bagus..bagus..ni masuk dalam list pak ngah.
list ape?
jeng...jeng...
saya pun tak tau. maybe wishlist pak ngah utk dapat duit raya tahun depan.
ye saya tahu, i need to be more ringan tulang.
ill be the 1st menantu in incik tunang family with four instant siblings.
jadi saya la bertanggungjawab on most of the house chores in future.
fuh...
baru la rase beban di bahu ku ini.
overall, the wedding was great!
sangat superb.
superb dias.
superb settings.
superb room utk pengantin.
ohh...
sangat chantek!!
sesampai je di opis pagi ni.
i receive a parcel.
jeng..jeng..jeng....
parcel content : my COACH scarf!
ohhh...
scarf telah dipos all the way from Canterbury, US.
TQVM Susan Borland.
saya telah terimenye dengan senang hati.
cepat jugak sampai. just within 2weeks time je.
ohhh...this scarf will nicely tied with the coach handbag.
the coach printed is nice. sgt muda remaja gitu.
sangat la macam saya.
and today, saya telah membantu my colleague, Lay Hoon, to find x'mas present for her incik tunang.
baik kan saya?
semestinye di hujung jari. yes! using e-bay.
i looovveee i ebay.
she is looking for world war 2 punye documentary set.
haizz...
antik sungguh her fiancee nih.
and yes! we found new set on ebay.
clap..clap..clap...
thanks to aimi!
Subscribe to:
Posts (Atom)
